SJ hatar specialkost

När jag bokar alla mina tågbiljetter hit och dit så ingår det i mitt kort frukost/mat. Om man vill ha specialkost så måste man RINGA om detta minst ett dygn innan resan. Man kan heller inte få sin specialkost tillagd på sin reseprofil så att det liksom sköter sig automatisk när man uppger sitt nummer. Helt stenålders alltså.

Ibland struntar jag i det eftersom jag inte vill äta, ibland äter jag allt utom köttet till frukosten. Men de gånger jag har ringt och bokat innan eller resebyrån har gjort det så har utfallet varit sådär. Cirka två av fem gånger har det fungerat, annars har den liten ledsen konduktör berättat att något måste ha blivit fel. Ibland får man kompensation, ibland inte.

Nu tänkte jag strategiskt och gjorde alla bokningar fram till jul själv och ringde sedan SJ och sade att jag på samtliga ville ha vegetarisk mat.

Så har jag gjort förut och då har det gällt en eller två resor. Nu är det kanske tio resor.

Och kvinnan ba: -Det vet jag inte om det går att göra, det har jag inte befogenhet att svara på.
Elin: -Faaaast, om man kan göra så med typ två resor måste man väl kunna göra det med alla?
Kvinnan: -Det är inte alls säkert, jag får ta reda på det och återkomma.
Elin: -Men menar du allvar?
Kvinnan: -Ge mig din epost så får jag återkomma under morgondagen, vi kan inte lösa det här nu.

Jag blir sur.

Kommentarer
Postat av: Linda

Äh... Dumma SJ. Det går visst att boka in för alla resor.

2010-12-12 @ 21:39:07
URL: http://lindatjallden.se
Postat av: Kamilla

Klart opraktiskt. Men å andra sidan, kombinationen SJ och mat överhuvudtaget är ingen bra kombo. Fattar inte varför de inte kan sälja god mat.

2010-12-12 @ 22:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0